piątek, 29 września 2017

Sałatka z kaszy jęczmiennej i tuńczyka

Kasza jęczmienna to prawdziwe bogactwo witamin, przede wszystkim z grupy B, ale także witaminy E, K, PP, kwasu foliowego, krzemu, cynku, wapnia manganu i miedzi. Dzięki dużej zawartości skrobi,  doskonale sprawdza się w diecie osób prowadzących aktywny tryb życia.  Skrobia powoli zamienia się w glukozę, pobudzając do pracy wszystkie komórki ciała, w tym mózg i mięśnie, i zapewniając organizmowi energię na długi czas. Tego potrzebowałam, kompletując jadłospis dla swoich domowych biegaczy i cyklistów, przygotowujących się do kolejnych, sportowych zmagań:) Kilka pysznych składników i propozycja sałatki na medal!:))


Sałatka z kaszy jęczmiennej z tuńczyka





Składniki:
  • 100 gram ugotowanej kaszy jęczmiennej (u mnie sprawdzona kasza z Polskich Młynów)
  • 1 puszka tuńczyka w sosie własnym
  • 1 czerwona papryka, pokrojona w kostkę
  • 1 posiekany pęczek natki pietruszki
  • sól, pieprz do smaku
Składniki wymieszać. Sałatka gotowa do pałaszowania bezpośrednio po przygotowaniu, doskonała również kolejnego dnia. Idealnie sprawdza się zjedzona na 1,5 godziny przed startem w zawodach biegowych i rowerowych, stopniowo uwalniając kolejne dawki energii:))


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz