poniedziałek, 2 września 2013

Dietetyczne naleśniki z mąki gryczanej i ryżowej

I jeszcze jedno rozdanie na dziś - tym razem w wersji na słodko!

Czy robiliście naleśniki na mące gryczanej? Zachęcam - jest ona bogata w skrobię, ma  dużo soli mineralnych, niklu, żelaza, kobaltu, fosforu, wapnia, jodu, cynku, miedzi i boru a ponadto mnogo w niej witamin: B1, B2, PP i P. Ma również przyjemny, lekko orzechowy smak.
Mąka ryżowa również jest bogata w skrobię, zawiera też nieznaczne ilości witamin z grupy B. Ponieważ nie zawiera cholesterolu ani glutenu, jest przydatna w diecie, np. osób chorych na celiakię.

I jak tu się nie skusić na takie zdrowe naleśniczki?:)



Naleśniki z mąki gryczanej i ryżowej




Składniki:

  • 200 g mąki gryczanej
  • 100 g mąki ryżowej
  •  3 jajka
  •  500 ml mleka
  •  1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 łyżka oleju rzepakowego do ciasta + 1 łyżka do smażenia.
Jajka rozbić, biała ubić na sztywną pianę.
Pozostałe składniki dokłanie zmiksować, na koniec dodać ubitą pianę i delikatnie wymieszać (dzięki temu nalesniki są puszyste). Smażyć na rozgrzanej patelni lekko wysmarowanej olejem (smaruję patelnię przed pierwszym naleśnikiem, potem w miarę potrzeby przy około 6-7 - ponieważ olej jest składnikiem ciasta, nalesniki nie przypalają się).

Naleśniki pysznie smakują z odtłuszczonym serkiem homogenizowanym i owocami lub domowym dżemem (np. z jeżynowym lub z cukinii i pomarańczy).

9 komentarzy:

  1. oooooo i kolejny pyszny przepis :-)
    muszę wypróbować.
    Edi.

    OdpowiedzUsuń
  2. juz sie głodna zrobiłam od samego patrzenia. Ta strona to skarbnica wiedzy i pomysłów na dietetyczne gotowanie. Mam jeszcze jedna zaprzyjaźnioną stronke z super pomysłami na niskokaloryczne potrawy. https://www.facebook.com/AllevoJedzIChudnij/app_387030424731412

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam, czy może być to mąka z ryżu brązowego?

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie testowałam takiej, ale przypuszczam, że efekt będzie zadawalający:) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. a ile proporcji dać żeby wyszły tylko na 1 osobę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to zależy od apetytu:) myślę, że 1/3 podanych proporcji będzie w porządku - pozdrawiam:)

      Usuń
  6. Właśnie smaże te naleśniki. Zamiast mleka woda gazowana, bez proszku do pieczenia. Do ciasta dodałam dla smaku przyprawy (u mnie mieszanka ziół do sałatek Kamis) Co wyszło? Absolutne niebo w gębie ;) do tego farsz warzywny z dominacja mielonej kolendry. Uwielbiam kiedy zdrowie jest tak wspaniale pyszne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mmmmm, pyszna modyfikacja! Dziękuję za podzielenie się pomysłem:) Pozdrawiam!

      Usuń